czwartek, 24 stycznia 2013

Ciemniejsza strona Greya

Trochę mnie nie było... Od razu za to przepraszam. Potrzebowalam odpocząć, a teraz pełna sił wracam, by dalej dzielić się opiniami o przeczytanych przeze mnie książkach.


Autor: E.L. james
Gatunek: literatura współczesna
Wydawnictwo: Sonia Draga
Data wydania: 2012


Ciemniejsza strona Greya... Długo zastanawiałam się jaka będzie ta część. Tak długo, aż dzień po premierze książki trafiła ona w moje ręce wprost z półki w księgarni. Jakież było moje rozczarowanie kiedy po kilku przeczytanych stronach okazało się, że "to już nie to samo". W pierwszej części autorka dobrze poradziła sobie z wybraną tematyką, choć nie ukrywam, że czytałam lepsze pozycje z tego gatunku. Druga część natomiast stanowczo za bardzo odbiega od przyjętej wcześniej konwencji. Nie ma tu juz praktycznie nic powiązanego z pierwotną relacją BDSM łączącą głównych bohaterów. Nagle wszystko staje się takie zwykłe i proste, wręcz codzienne. Wśród tej szarości, która chwilami wręcz nudzi, zaczynamy dostrzegać niedociągnięcia jakich dopuściła się autorka (bądź tłumacz). Język książki jest bardzo biedny, ubogi wręcz. Chwilami ma się wrażenie, że główna bohaterka nie zna innego przymiotnika od "pyszny", wszystko jest pyszne... i irytujące zarazem. Sceny erotyczne, które w pierwszej części okraszone były pewną dozą pikanterii i brutalności, tutaj nie wyróżniają się niczym, a wręcz nie raz są tandetne i infantylne. Autorka próbuje ratować się wprowadzając postać byłej uległej (niewiele to pomaga) i nowego szefa Any... I cóż? Nadal nie mam zbyt dobrego zdania na temat tej części. Dopiero jej ostatnia strona tchnęła we mnie trochę nadziei, że może kolejna, będzie nieco lepsza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz